Tarvekartoitus

Tarvekartoitus on prosessi, jonka kautta saatava tieto auttaa päätöksenteossa

Teemme eri toimialoilla toimiville asiakasyrityksillemme monipuolisesti erilaisia kartoituksia. Tunnemme eri alojen CRM -järjestelmät ja meidän on mahdollista kirjata tapaamiset ja kartoitukset suoraan teidän asiakastiedonhallintajärjestelmäänne.

Tarvekartoitukset kannattaa ulkoistaa, kun…

Haluat helpottaa yrityksesi päätöksentekoa. Päätöksenteonne avuksi keräämme tietoa muun muassa

markkinatilanteesta
kilpailijoista
asiakkaiden nykyisistä tai tulevista palvelu- tai tuotetarpeista

Ulkoistamalla tarvekartoitukset meille, varmistut tehokkaasta ja laadukkaasta tiedon keruusta. Huolellisten tarvekartoitusten avulla yrityksen on huomattavasti helpompi löytää potentiaaliset asiakkaat.

Anna meidän hoitaa myyntitapaamisten buukkaus ja tarvekartoitukset puolestasi.

Lähetä tarjouspyyntö, niin olemme teihin yhteydessä muutaman arkipäivän sisällä.

Mikä on tarvekartoitus?

Tarvekartoitus on prosessi, jossa keräämme ja suodatamme tietoa loppuasiakasyritysten palvelu- tai tuotetarpeista. Näin autamme asiakasyrityksiämme löytämään ja poimimaan tietystä kohderyhmästä kaikkein potentiaalisimmat ja kiinnostuneimmat ostajaehdokkaat. Tärkeää on myös saada selville, onko loppuasiakas lainkaan kiinnostunut asiasta. Näin voimme säästää arvokkaita myyntiresursseja. Kiteytetysti voidaan sanoa, että B2B-tarvekartoitukset mahdollistavat tehokkaan ja kohdistetun asiakashankinnan ja myyntityön.

Tarvekartoitus on avain tehokkaaseen asiakashankintaan.

Tarvekartoitukset kannattaa usein tehdä myyntitapaamisten sopimisen yhteydessä.

Palvelut toteutetaan usein yhdessä ja samassa projektissa, jolloin saamme parhaan mahdollisen hyödyn asiakaskeskusteluista. Kartoitamme loppuasiakkaan palvelu- tai tuotetarpeen ja sovimme samalla myyntitapaamisia, jos asia on hänelle kiinnostava tai ajankohtainen. Samalla keräämme liidejä sellaisista yrityksistä, joissa on selkeä palvelu- tai tuotetarve tulossa jossain myöhemmässä vaiheessa esimerkiksi vuoden tai puolen vuoden sisällä. Saamme näin kerättyä potentiaalisia asiakasyrityksiä kontaktointiin jonain tiettynä aikana tulevaisuudessa. Tästä linkistä voit lukea lisää buukkauspalvelustamme.

Referenssejä

“Meille on tärkeää, että toimimme aktiivisesti asiakasrajapinnassa. Yksi keskeinen tapamme olla aktiivinen on kohderyhmämme säännöllinen puhelinkontakointi. Myyntivipun kanssa toiminta on suoraviivaista ja helppoa. Hyödynnämme yhteistyössämme Rogerin HubSpot-järjestelmää, jolloin Myyntivipun muistiinpanot ja tilanne on meillä reaaliaikaisesti nähtävissä ja ohjattavissa. Näin Myyntivipun käymät laadukkaat puhelinkeskustelut näkyvät suoraan osana muuta asiakashistoriaamme. ”

Sami Akseli, Head of Digital Marketing Services
Roger Studio Oy

”Olemme suomalainen vakuutusmeklariyhtiö, jonka asiakkaita ovat yritykset, yhdistykset, säätiöt ja liitot. Aloitimme yhteistyön Tuijan kanssa loppuvuodesta 2019, tavoitteenamme lisätä asiakaskontaktien määrää, ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Tuijan sopimat asiakastapaamiset ovat todella ammattitaitoisesti buukattuja, ja sen vuoksi niihin on ilo mennä. Haastavan vuoden 2020 aikana olemme Tuijan avustuksella myös opetelleet tapaamaan asiakkaita videon välityksellä. Tuija myös raportoi viikottain onnistumisistaan, joten meidän on helppo seurata hit-ratea. Suosittelen lämpimästi Tuijaa!”

Jussi Iisakka, Partner
Vakuutusvahti

”Myyntivipu on tehnyt meille asiakaskartoituksia. Olemme olleet tyytyväisiä tulokseen ja saamiimme liideihin ja suosittelemme Myyntivipua lämpimästi.”

Petteri Vuorenmaa, Projektikoordinaattori
Aava & Bang Oy

Tarvekartoitukset tuovat monia etuja myyntityöhön.

Ne auttavat muun muassa

kohdentamaan myyntiresurssit oikein
tunnistamaan parhaat myyntimahdollisuudet
selvittämäään asiakkaiden tämän hetkiset tai tulevat palvelu- tai tuotetarpeet
rakentamaan vahvempia asiakassuhteita, koska sillä voi näyttää osoittavansa kiinnostusta asiakkaan tarpeisiin. Tarvekartoitukset viestivät myös asiakkaille halua tarjota ratkaisuja heidän liiketoiminnallisiin haasteisiinsa.

Usein kysyttyä

Ota yhteyttä

Yhteydenottolomake

Voit ottaa yhteyttä täyttämällä yhteydenottolomakkeen, soittamalla tai laittamalla sähköpostin tai WhatsApp-viestin.

Puhelin: +358 40 831 8851
Sähköposti: [email protected]

Avaa chat
Myyntivipu
Hei!

Voit laittaa tästä WhatsApp-viestiä, mikäli olet kiinnostunut buukkaus-, tarvekartoitus- tai muista telemarkkinointipalveluistamme. Vastaamme jo seuraavan arkipäivän aikana.